Merelbeke, 23/04/2017, persbericht : Maranni is de meest favoriete buurtwinkel van de Merelbekenaren. De zaak kwam als winnaar uit de bus na de campagne ‘Buurtwinkel naar mijn Hart’. Van zaterdag 11 maart tot en met zaterdag 1 april konden klanten van de twaalf deelnemende zaken hun stem uitbrengen via stemstrookjes of het online stemformulier. Maranni wist liefst 726 stemmen te verzamelen en kroont zich zo tot winnaar. De zaak wint een individueel begeleidingstraject op maat ter waarde van 400 euro, verzorgd door Unizo. Briek’s Broodhoek en Cheff’s vervolledigen de top drie.
Ook klanten konden in de prijzen vallen: wie z’n stem uitbracht, kon 50 euro winkeltegoed winnen, te spenderen bij z’n favoriete buurtwinkel. De drie winnende klanten zijn Johan Vandeputte, Carine de Canck en Maarten Claeys. Het gemeentebestuur neemt contact met hen op, zodat ze hun prijs kunnen komen ophalen.
Over ‘Buurtwinkel naar mijn hart’
‘Buurtwinkel naar mijn hart’ is een initiatief van de gemeente Merelbeke met steun van het Agentschap Innoveren en Ondernemen. De actie wil kleinere detailhandelszaken in dagelijkse (voedings)producten ondersteunen en bewust lokaal winkelen stimuleren.
(DDL)