Geraardsbergen, 25/06/2017, ingezonden – Onder begeleiding van dhr. Ryckebosch en dhr. Verhellen maakten de STEM-leerlingen, wat staat voor Science, Technology, Engineering en Mathematics, van het 3de en 4de jaar op het KA Geraardsbergen enkele schitterende ‘quartz uurwerken met LED-verlichting’. De leerlingen mochten hun fantasie gebruiken en kregen de volledige vrijheid over de vorm, stijl en ontwerp.
Via een samenwerking met de richting ‘Schilderen en Decoratie’ werden er mooie stickers ontworpen waardoor de leerlingen hun ontwerp visueel konden afwerken. Uiteraard volgden er eerst enkele intensieve lessen over de werking van LED-verlichting, over voorschakelweerstanden, over solderingen en over alle technieken die nodig zijn om het uurwerk te doen werken.
“De leerlingen reageerden enorm enthousiast op zowel de theoretische als praktische kant van deze STEM-lessen. Aangezien de leerlingen hun eigen uurwerk ook mogen meenemen naar huis zagen we alleen maar gelukkige gezichten na dit project. De diversiteit is dan ook enorm want je hebt uurwerken in de vorm van een hand, een maan, een bom of zelf een baboesjka.”vertelt een uiterst fiere STEM-leerkracht Ryckebosch.