Zottegem: FunkyTime kiest voor elektrisch wagenpark

20170707_111823.jpg

Zottegem, 13/07/2017 – Het Zottegemse bedrijf FunkyTime zet de slogan “Nieuwe werken, nieuwe mentaliteit en nieuwe mobiliteit”, in de praktijk door te kiezen door een volledig elektrisch wagenpark. Dat laat CEO Tom Carnewal weten.

Persbericht

Voor start-up FunkyTime is het nieuwe werken in al z’n vormen – tele-, flex- en thuiswerken , co-housing of freelance- een natuurlijke biotoop. ”FunkyTime heeft software en diensten die het nieuwe werken ondersteunen. Steeds meer mensen tele-werken en bedrijven hebben steeds vaker teams met vaste medewerkers en freelancers. Lekker flexibel en handig, maar dat kan ook knap lastig worden.

Dankzij FunkyTime behoudt de manager makkelijk zicht op z’n hele team en heeft die weer een ‘funky’ time. Ook de medewerker of freelancer heeft daardoor een meer ‘funky’ werktijd, omdat hij of zij zich meer met de inhoud en minder met administratie bezighoudt”, zegt Joris Debonnet de CTO van FunkyTime.

“Wij zijn een bedrijf van het nieuwe werken, de nieuwe economie. Wij gebruiken de technologie om het leven van onze klanten én onze eigen werknemers makkelijker te maken. Door een flexibele mix van kantoorarbeid, thuiswerken en cloud technologie kunnen onze werknemers hun professionele bezigheden veel beter inpassen in hun priv é leven” aldus Tom Carnewal, CEO van FunkyTime. “Dat maakt mensen gelukkiger en gelukkiger medewerkers presteren nu eenmaal beter.”

Een betere, nieuwe mobiliteit helpt ook: hoe minder filestress hoe beter. Hoe minder vertragingen met de trein, hoe aangenamer. “Wij pakken de mobiliteitsproblemen aan door mensen werk in eigen streek aan te bieden en door ze thuis te laten werken wanneer dit kan of aangewezen is. Wie bij ons toch de baan op moet doet dat ofwel met de fiets of met een elektrische auto. Dankzij BMW Meerschman zetten wij al onze mensen 100% elektrische de weg op.” zegt Tom.

FunkyTime is trots geen enkele bedrijfswagen met ontploffingsmotor in zijn wagenpark te hebben. “Als startup is dat natuurlijk eenvoudiger dan voor een bedrijf met 1000 wagens in z’n vloot, I know” geeft Carnewal toe. “Maar anderzijds is de financi ële inspanning voor ons veel groter. €35.000 is peanuts voor multinational maar voor ons is dat een bom geld. Dit vraagt serieuze inspanningen en een mentaliteitswijziging, ook van onze medewerkers. Voor ons is dit echter een filosofie: nieuwe werken, nieuwe mentaliteit en nieuwe mobiliteit. Het hangt allemaal aan mekaar” sluit de Zottegemse ondernemer af. Bewuste ondernemers, ze bestaan.”