05/12/2017 – Op dinsdag 28 november lanceerde de gemeente Melle met trots de vernieuwde gemeentelijke website.
Persbericht
De gemeente werkte hiervoor samen met de firma LCP, gespecialiseerd in overheids- en gemeentelijke communicatie.
De nieuwe website zit niet alleen qua lay-out in een nieuw kleedje, maar is ook zo opgebouwd dat de gebruikers sneller en gemakkelijk naar de gezochte informatie worden geleid. De centrale zoekfunctie speelt hier een cruciale rol in.
Daarnaast zetten we sterk in op digitalisering. Bepaalde aanvragen en formulieren, die voorheen schriftelijk in het gemeentehuis moesten gebeuren, kunnen nu ook digitaal ingevuld worden. Inwoners kunnen dus van thuis uit veel meer regelen en op die manier veel tijd besparen. Uiteraard blijft de dienstverlening aan het loket dezelfde: de mogelijkheid blijft bestaan om de formulieren met de hand in te vullen en in het gemeentehuis in te dienen.
Activiteiten die door verenigingen (en andere) in de Uit Databank ingevuld worden, zijn nu veel eenvoudiger raadpleegbaar. Daarnaast verschijnen de meest recente activiteiten ook automatisch onderaan de website. Zo zijn de inwoners snel op de hoogte van wat er de komende we(e)k(en) te gebeuren staat.
Een extra noodmodus op de website laat ons toe om alle inwoners snel te bereiken. Noodberichten en crisiscommunicatie verschijnen als een pop-up over de gemeentelijke website heen tijdens periodes van crisis. Uiteraard is het dan nog steeds mogelijk de site te bezoeken.
De website is op die manier bijzonder gebruiksvriendelijk: gemakkelijk te gebruiken, overzichtelijk en je vindt snel wat je zoekt.