Algemeen, 09/01/2018 – Gisterenavond was er een algemene panne bij Proximus. Ook vanmorgen kwamen er nog meldingen van problemen binnen.
Gisterenavond stroomden meldingen binnen van Proximus klanten zonder TV, telefoon of internet. Of een combinatie van de drie. De problemen begonnen omstreeks 20u00, de piek van de klachten was om 21u00, met op dat moment maar liefst 4660 meldingen. Overal in Vlaanderen waren er problemen en dat zorgde voor heel wat ongenoegen. Gisterenavond leken dat problemen opgelost, maar ook vanmorgen waren er nog meldingen van problemen. Vooral vanuit Antwerpen, Brussel, Gent, Aalst, Mechelen, Roeselare, Turnhout, Kortrijk, Brugge en Sint-Niklaas.
Er was bij klanten ook heel wat ongenoegen omdat de klantendienst van Proximus moeilijk te bereiken was. Proximus liet wel weten dat er een algemeen probleem was en dat er hard werd gewerkt aan een oplossing, maar veel meer informatie kwam er niet. Het was voor klanten dus zeer moeilijk in te schatten hoe lang ze in deze digitale tijden nog van buitenwereld afgesneden zouden zijn. Later liet Proximus weten dat elektriciteitspanne in een van de datacentra aan de basis lag van de panne.
Tip
Word je geconfronteerd met een panne en kan je de klantendienst van je provider (water, gas, electriciteit…) niet bereiken (en kan je wel nog op internet), dan loont een bezoekje aan onderstaande site de moeite. Daar vind je de meest recente storingen en krijg je ook snel informatie over de oplossing ervan.
Via onderstaande link kan je de problemen bij Proximus verder opvolgen.