Zottegem, 03/02/2018 – Enkele creatieve handelaars maken de Zottegemse Egmont-hype compleet. Ze presenteerden gisteren een Egmont-brood, gin én zelfs champagne.
Schepen van Toerisme en Citymarketing Kurt De Loor (sp.a) is uiteraard tevreden met het initiatief, want het Egmontjaar is een belangrijk speerpunt in zijn Masterplan Toerisme. Het Egmont-brood werd vervaardigd door Bart Schelstraete van Bakkerij Sint-Anna, die is nooit verlegen om een smakelijke stunt. Het is een zacht brood met rozijnen, parelsuiker en appelstukjes. De Egmont-gin ‘Egmont’s Garden’ werd ontwikkeld door AD Delhaize en is verkrijgbaar in twee versies: kruidig (Herb Garden) en fruitig (Orchad Edition). “De prijs werd bewust onder de 30 euro gehouden en een deel van de opbrengst gaat naar natuurbeheer in Zottegem”, aldus Joren Van De Sompel. De champagne is vanaf 1 maart te koop in de dienst Toerisme. Zottegem vertrouwde op de goede smaak van wijnkenner Willy Pandelaere. De champagne, met exclusieve Egmont-verzameldop, kost 25 euro, waarvan 5 euro naar een goed doel in Zottegem gaat.