Vandaag verscheen het eerste nummer van ‘ninove.werkt’, het personeelsmagazine van de stad. Bijna 700 collega’s ontvingen het blad dat twintig pagina’s telt en twee keer per jaar zal verschijnen. Met dit blad wil de stad inzetten op verbondenheid tussen alle medewerkers, die in verschillende sectoren actief zijn. De stad wil als werkgever een ‘nice place to work’ zijn waar successen gedeeld worden en er een wij-gevoel leeft, zeker nu de integratie van de stad en het OCMW een feit is.
Bij de stad werkt een grote groep administratief personeel. Daarnaast heb je ook een groot aantal technici en arbeiders bij de technische dienst en ongeveer 150 medewerkers in de verpleging en verzorging in woonzorgcentrum Klateringen. Er zijn ook ‘mini-organisaties’ binnen de organisatie, zoals IBO ’t Kadeeken, het cultuurcentrum, de bib … die elk een zeer specifieke werking hebben. Met het magazine wil de stad dat collega’s mekaar en de andere diensten beter leren kennen en mekaar kunnen inspireren.
Verbondenheid en betrokkenheid
De lancering van het personeelsmagazine kadert bovendien binnen een breder intern communicatieplan. De belangrijkste doelstellingen in het plan: de stad streeft er naar dat alle medewerkers tijdig op de hoogte zijn van het beleid en de toekomstplannen van de organisatie mee uitdragen. Daarnaast moeten de medewerkers gemotiveerd zijn en blijven binnen de organisatie. Verbondenheid én betrokkenheid zijn daarom dan ook de belangrijkste speerpunten van ninove.werkt.