Het initiatief van enkele redactieleden van de papieren krant aangevuld met nieuwe krachten om na het faillissement van De Beiaard, De Beiaard Online in het leven te roepen bleef niet zonder succes.
Gestart in januari 2017 lokt onze website tegenwoordig een veelvoud van het aantal bezoekers als toen. Goed voor gemiddeld 5.000 bezoekers per dag. Op ‘hot-news’-dagen kennen we uitschieters van 20.000 bezoekers en meer per dag. Cijfers waar we fier op zijn. Daarbovenop zijn de mensen uit onze regio alsook verenigingen, politieke partijen of bedrijven… nooit gestopt ons uit te nodigen hun nieuws te brengen, iets waar wij uiteraard gretig op ingaan en altijd zullen blijven doen.
Een andere indicatie van het succes van ons initiatief is de toevloed van nieuwe vrijwillige medewerkers. Ieder op zijn of haar tempo, maar steeds dezelfde motivatie indachtig… Groot verschil met ons is het online verhaal uiteraard, maar ook betrekken van jongeren.
Daar waar De Beiaard op papier zich focuste op een ouder publiek willen wij ook scholieren en studenten betrekken. Onze website brengt nieuws van mensen bij ons, voor mensen van bij ons en door mensen van bij ons. Het is een formule die voor successen heeft gezorgd bij De Beiaard op papier waar wij ons graag aan spiegelen.
Maar De Beiaard is niet meer de De Beiaard zoals die op papier bestond, het meer dan dat geworden. Meer en meer zetten we in op andere mediadragers zoals sociale media, video en live-streaming. Daarom dat we een nieuwe platform op poten hebben gezet, één dat ons de mogelijkheid biedt om in de toekomst uit te breiden zodat we onze lezers nog beter kunnen bereiken. Dit nieuw platform verdiende een nieuwe naam. De Beiaard blijft De Beiaard, maar wordt meer. De Beiaard wordt NUUS, hipper, straffer en sexier met nog steeds dezelfde vertrouwde waarden als voorheen.