In twee weken tijd werden reclamepanelen van Geutelingen De Koekelaere 2 keer uitgetrokken.
Pieter De Koekelaere:“Uiteraard betreuren we deze actie. Wij zijn zelf positief ingesteld en ontvangen dagelijks enthousiaste reacties van tevreden klanten. Sinds we enkele jaren geleden begonnen met ons bedrijfje, groeien wij jaar na jaar. We proberen onze geuteling de plaats te geven die hij verdient: een heerlijk mals kwalitatief streekproduct, met pure ingredi ënten. Om aan de vraag naar geutelingen te voldoen, zetten we sterk in op innovatie. Dit laat ons toe als enige bedrijf geutelingen te produceren op een ambachtelijke manier én met inachtneming van alle regelgeving. Zo kan je bijv. op onze verpakking de ingredi ënten, allergenen en voedingswaarden terugvinden. Onze klanten weten wat ze eten en kunnen erop vertrouwen dat ze een lekker en veilig product in hun koelkast hebben.”
De politie deed ondertussen de nodige vaststellingen.
“We hebben de panelen teruggeplaatst en doen gemotiveerd verder. In Elst worden onze geutelingen verkocht bij slagerij De Koekelaere t.v.v. diverse goede doelen van de Warmste week. Elders in de Vlaamse Ardennen kan je ze terugvinden in meerdere verkooppunten. Verder ondersteunen wij ook de geutelingenfeesten in Elst die in 2020 voor de 40ste keer doorgaan op zondag 16 februari en begeleid worden door tal van activiteiten: fakkeltocht, begeleide wandeltochten, geutelingendorptocht, bakdemo’s door de lokale jeugdvereniging, verhalenvertelster en andere animatie.”