Vanaf 18 mei kan je weer fysiek op de diensten van de stad terecht


Veel attesten kan je thuis aanvragen via ons thuisloket en daarvoor hoef je dus niet langs te komen. Dit is onder andere het geval voor een uittreksel uit het strafregister, een attest met samenstelling van het gezin, een attest van woonst, een uittreksel uit de geboorte- of huwelijksakte. Je ontvangt de meeste attesten direct of binnen enkele dagen in jouw mailbox. Neem snel een kijkje op www.geraardsbergen.be/formulieren.

Onze dienstverlening in het Administratief Centrum en het Centrum Welzijn zal in alle veiligheid verlopen. Dit zijn de basisregels:

  • kom alleen indien mogelijk,
  • kom niet als je je wat ziek voelt en breng de dienst op de hoogte,
  • kom stipt op tijd, niet te vroeg maar ook zeker niet te laat. We hanteren een strikte planning, door te laat te komen loop je het risico dat we je niet meer kunnen bedienen en dat je een nieuwe afspraak moet maken,
  • ontsmet jouw handen als je binnenkomt,
  • respecteer de aangegeven looproutes, deze helpen je om de nodige afstand te bewaren,
  • er is plexiglas voorzien tussen de burgers en de medewerkers,
  • betaal met de kaart.

Vanaf maandag 18 mei kan u in de Weverijstraat 20 weer fysiek terecht bij de volgende diensten, maar enkel op afspraak:

  • Burgerzaken
  • Gemeentelijke administratieve sancties (GAS)
  • Handhaving
  • Openbare werken
  • Milieu
  • Mobiliteit/Verkeer
  • Stedenbouw

Om je vlot te kunnen bedienen, hebben we onze openingsuren tijdelijk aangepast. Je kan bij ons terecht elke werkdag van 8.30 uur tot 12 uur en van 13 uur tot 16.30 uur. De donderdagavonddienst wordt momenteel nog niet opgestart. Vanaf 12 mei kan je een afspraak maken voor bovenstaande diensten via onze website www.geraardsbergen.be

Een afspraak met onderstaande diensten kan op volgende wijze:

  • Dienst Wonen
  • De dienst Wonen is vooral telefonisch 054 43 44 81 en via mail  wonen@geraardsbergen.be Via deze weg kan je ook een afspraak plannen.
  • Je kan conformiteitsattesten blijven aanvragen. De woningcontroles ter plekke worden, onder strikte voorwaarden, vanaf 25 mei opnieuw gepland.
  • Dienst Economie
  • De dienst Economie is vooral telefonisch 054 43 45 05 en via mail zaken@geraardsbergen.be bereikbaar. Via deze weg kan je ook een afspraak maken.

 

 

  • Dienst Samenleving
  • De dienst Samenleving volgt de algemene richtlijnen. Je kan hen dus telefonisch bereiken via 054 43 44 20 of via samenleving@geraardsbergen.be. Via deze weg kan je ook een afspraak maken.
  • Bibliotheek
  • Technische dienst/magazijn
  • De technische dienst blijft telefonisch 054 43 44 33 en per mail zaken@geraardsbergen.be bereikbaar. De mailbox wordt dagelijks opgevolgd.
  • Alle ploegen zijn actief . Er wordt prioriteit gegeven aan opdrachten in het kader van Covid19. Onze ploegen blijven zwerfvuil en sluikstort opruimen, vuilbakken leegmaken, noodzakelijke herstellingen aan de wegen uitvoeren,… Sluikstort kan gemeld worden aan de milieudienst via milieu@geraardsbergen.be of de politie 054  430 430.
  • Het magazijn is enkel open op afspraak voor het afhalen van verkeersborden. Je kan een afspraak maken via het nummer 054 43 51 50 of magazijn@geraardsbergen.be.
  • Dienst duurzaamheid
  • De dienst Duurzaamheid kan je telefonisch bereiken via 054 43 44 24 of via duurzaamheid@geraardsbergen.be. Via deze weg kan je ook een afspraak maken.
  • Dienst Evenementen

 

De dienstverlening in het CW gebouw, Kattestraat   27, blijft zoals voorheen doorlopen op afspraak.

Je kan bij ons terecht elke werkdag van 8.30 uur tot 12 uur en van 13 uur tot 16.30 uur. De donderdagavonddienst wordt momenteel nog niet opgestart.

Je kan een afspraak maken met

  • Sociale dienst
  • Iedere aanvraag/melding wordt behandeld zoals voordien.
  • Ben je in begeleiding bij het OCMW, dan kan je jouw maatschappelijk werker bereiken via zijn/haar telefoonnummer en mailadres of via het onthaal.
  • Ben je niet in begeleiding en heb je een hulpvraag kan je contact opnemen met het onthaal.
  • Je kan ons steeds bereiken op het nummer 054 43 20 00, of op het gratis nummer 0800 16 21 6 of via e-mail:  zaken@geraardsbergen.be
  • Thuiszorg
  • Je kan bij de dienst Thuiszorg terecht voor warme maaltijden geleverd door traiteur Ronny. Dit kan telefonisch aangevraagd worden via het telefoonnummer 054 43 20 32. Betalingen gebeuren via factuur .
  • De vrijwilligers van de minder mobiele centrale mogen (zonder de klant mee te nemen) om boodschappen gaan. Deze rit wordt onmiddellijk betaald aan de vrijwilliger. Je kan de minder mobielen centrale bereiken via 054 43 20 34 of  mmc@geraardsbergen.be.
  • Huis van het Kind
  • Het Huis van het Kind is bereikbaar via telefoon 054 43 20 77, e-mail  huisvanhetkind@geraardsbergen.beof Messenger chat.
  • Wijkcentrum De Poort
  • Het wijkcentrum is bereikbaar op 054 43 20  51 of  via depoort@geraardsbergen.be of via Facebook een afspraak te maken en om jullie hulpvragen te beantwoorden.
  • ‘s Middags worden tussen 12 en 13 uur afhaalmaaltijden voorzien voor mensen met weinig financi ële middelen.
  • De voedselbedeling is herwerkt naar een thuisbedeling en is operatief sinds 6 april.
  • Tijdens de Coronacrisis wordt de sociale rol van het wijkcentrum vervangen door de babbellijn: 0479 73 85 19. Heb je weinig krediet? Laat even rinkelen, Babbelientje zal terugtwinkelen Mensen die nood hebben aan een babbel of ander vermaak kunnen de lijn contacteren of worden regelmatig opgebeld.!
  • Sociaal Huis
  • Je hebt een vraag omtrent sociale dienstverlening? Je kan ons steeds bereiken op het gratis nummer 0800 16 21 6 of via e-mail sociaalhuis@geraardsbergen.be Het sociaal huis geeft advies, we doen zelf geen begeleiding.
  • In het sociaal huis wordt een aanbod van kwalitatieve hulp- en dienstverlening samengebracht. Voor een specifieke vraag voor één van onze partners, neem je best rechtstreeks contact met hen op.
  • Dienst Financi ën
  • De Centrale aankoopdienst is te bereiken op aankoopdienst@geraardsbergen.be of op het telefoonnummer 054 43 20 96.
  • De dienst uitgaven is te bereiken op facturen-stad@geraardsbergen.be, facturen-ocmw@geraardsbergen.be of facturen-agb@geraardsbergen.be, en op het telefoonnummer 054 43 30 29.
  • De dienst ontvangsten is te bereiken op financien@geraardsbergen.be en belastingen@geraardsbergen.be of op het telefoonnummer 054 43 20 30.
  • De beleidscel is te bereiken op beleidscel@geraardbergen.be, en op de telefoonnummers 054 43 20 60 – 054 43 33 23

 

Sluitingsdagen

Op donderdag 21 en vrijdag 22 mei zijn onze diensten gesloten wegens O.L.H. Hemelvaart.

Het lokaal bestuur en de medewerkers zijn blij u opnieuw te mogen verwelkomen!