Nadat sinds vorige week in het Vaccinatiecentrum Zottegem dat is ingericht in de fuifzaal op de site Bevegemse Vijvers, eerst de medewerkers van het vaccinatiecentrum en de prioritaire zorgberoepen aan de beurt waren, gaat nu ook de vaccinatie van inwoners van Brakel, Oosterzele en Zottegem zelf meer en meer op gang komen. Vastgesteld wordt echter dat het ontvangen van een uitnodiging voor vaccinatie (per brief, e-mail of sms) soms ook praktische vragen oproept over bvb. parkeermogelijkheid dichtbij de ingang van het vaccinatiecentrum, begeleiding van minder mobiele mensen enz.
Om deze en andere mogelijke vragen te beantwoorden, is nu een callcenter in het leven geroepen dat binnen de eerstelijnszone Panacea zowel met het Vaccinatiecentrum Zottegem als met het Vaccinatiecentrum Herzele (voor de inwoners van Herzele, Lierde en Sint-Lievens-Houtem) verbonden is. De ploeg die dit callcenter bemant, bestaat uit zes personen, telkens één medewerker per gemeente dus. Het callcenter is bereikbaar via het gratis nummer 0800 200 72, van maandag tot donderdag van 12 tot 20 uur en op vrijdag van 12 tot 16 uur. Ook voor het bevestigen, verplaatsen of annuleren van een afspraak kan met het callcenter contact opgenomen worden, ofwel kan dit online gebeuren (meer info hierover is terug te vinden op de uitnodiging).
Voor algemene vragen over covid-19 of het vaccin kan men terecht op het algemeen nummer 1700 of www.laatjevaccineren.be. Met medische vragen richt men zich het best tot de eigen huisarts