Het 2cv wet Dream Racing team won recent voor de vierde maal de 24 uren voor 2 pk-tjes.
Tijdens de 2cv 24uur race van 2019 was de race-geit 47 Betty Boop rondom zwaar toegetakeld door 7 aanrijdingen en 1 slipper in de pief paf waardoor de wagen in de muur ging. De auto reed nog normaal maar was zwaar beschadigd aan de carrosserie, motorkap, zijvleugels, voor en achter diffuser enz…… 2020 laat door Covid-19 geen racewedstrijden toe. 2021 begint twijfelachtig maar uiteindelijk kunnen alle races gereden worden met als belangrijkste wedstrijd de 24u van Spa-Francorchamps. De voorbereiding van de auto verliep vlot. Alles werd vernieuwd waaronder de motor, versnellingsbak, voor – en achter diffuser, achtervleugels zodat de toestand van de wagen optimaal was. . De eerste testritten eind september op Croix en Ternois en Zolder beloofden veel goeds. Op 23-24 Oktober 2021 ging om 17u 9 min de 24u race voor 2pk-tjes van start. 38 2cv-tjes en 62 C1 race bolides vertrokken als pijlen uit een boog. Al snel waren er een paar piloten die te veel pijlen verschoten hadden en crashten of hun motor opbliezen. Uiteindelijk komen +- 75 wagens na 24u racen over de eindmeet. Eén van die “overlevende” is de 2cv nr. 47 van het 2cv Wet Dream Racing Team uit Geraardsbergen. Dit team rijd in de klasse 2cv Améliorée. Dit betekent dat ze met de “originele” 602cc motor rijden met een “originele” carburateur die vlot 8200 tr/min haalt en +- 55 pk uitrolt op de wielen en met een totaal leeggewicht van 640 kg is deze dame een geducht tegenstander voor auto’s uit de Améliorée klasse en zelfs de hogere klassen. Dankzij 2 aanpassingen aan het 2cv motorblok: ( uitgevoerd in de School DON BOSCO HALLE, richting Industrieel onderhoud) het monteren van een olie-temperatuursensor en een olieniveau-kijkglas zijn de pitstops merkelijk sneller. De best rondetijd was dit jaar 3 min 41,5 sec. Een verbetering van +- 7 sec ten opzichte van het vorige ronde record dat sinds 2019 al op naam van het 2cv wdr team stond. Tijdens de race zijn er in totaal 3 aanrijdingen geweest met C1 rijders maar de schade die de auto opliep was minimaal en er kon gewoon verder worden gereden zonder nodige reparatie. De 4 piloten die de 2cv met nummer 47 bestuurden waren Van Israel Peter uit Geraardsbergen, Van Wijmeersch Sven uit Brakel, Mertens Staf uit Lessen en Luke Schwarts uit Australië. Aan alle piloten werd gevraagd om van begin af voluit te gaan. Het 2cv wdr team wou een statement brengen dat hun auto zo goed geprepareerd is dat ze 24u lang toptijden kunnen neerzetten. Meer dan 100 maal rijden ze een rondetijd af van minder dan 3 min 50 sec. Wanneer de auto na 24u racen over de eindmeet rijd ziet het team pas dat de linker voor en achterband zo afgesleten is dat de gevlochten staaldraad over gans het loopvlak zichtbaar en de voorste remblokken wreven al lichtjes op het ijzer. Het team eindigde op de 62ste plaats algemeen en 14de plaats van de 2cv-tjes en de 1ste plaats in de Améliorée klasse. Wederom een puike prestatie om zo voor de 4 keer op rij als 1ste te eindigen in zijn klasse. De voorzitter van 2cv wdr team Mertens Staf wou nogmaals benadrukken hoe belangrijk de mensen achter het team zijn. Zoals de sponsoren : Merlin uit lessen en Banden Jef uit Lierde. Zoals de chefstand Vercleyen Werner. Zoals het refuel team: Paul de Clerck, Adrien van Hove, Eddy Van Wijmeersch, Conny Muyshond, Mertens Conan, Ben Gryspeert, Mertens Stefanie, Jorik Seeger, …… en de catering die geleid werd door Vercleyen Elsje. Allen zijn even belangrijk want zonder hen kunnen piloten en wagen nooit racen.
De volgende race is op het circuit van Croix en Ternois ( dit is een klein bochtig motocircuit in noord Frankrijk) wordt gereden op 21 en 22 november 2021. Dit is eigenlijk een 12 uren race die gespreid wordt over 2 dagen. Zaterdag en zondag telkens een 6 uren wedstrijd. De inkom is gratis, je kan er het volledige circuit bezichtigen en als je bij het het 2cv wdr team even langsgaat dan kan je er zeker een drankje en een hapje verkrijgen. Allen daarheen.