Met het Kopenhagenplan wil Vlaanderen lokale besturen helpen met het verbeteren van de fietsinfrastructuur. Oosterzele sprong op de trein en diende een subsidiedossier in.
Met het Kopenhagenplan wil Vlaanderen lokale besturen helpen met het verbeteren van de fietsinfrastructuur. De gemeente grijpt meteen de unieke kans en dient bliksemsnel een subsidiedossier in.
Oosterzele wil verder investeren in haar fietsinfrastructuur. Het Vlaamse Kopenhagenplan, genoemd naar de fietsvriendelijke Deense hoofdstad, zorgt voor een extra duwtje in de rug. De focus van dat plan ligt op het aanleggen van nieuwe fietsinfrastructuur, maar ook op de verbetering en het duurzaam onderhouden van bestaande infrastructuur in beheer van de gemeente. Het bestuur diende een projectfiche in voor volgende locaties: Hoeksken, de verbindingen tussen Stationsstraat, Groot Bewijk en Korenbloemstraat, Dreef, Buhlenbos, maar ook voor het plaatsen en vernieuwen van tractorsluizen op diverse plaatsen. De uitwerking van de projecten volgt na de goedkeuring van de subsidie. Participatie en communicatie zijn een belangrijke stap in het volledige proces. Wil de gemeente de subsidies effectief ontvangen, dan moet alles gerealiseerd zijn tegen eind 2025. (mvdv, foto’s ddl)