Zottegems stadsmagazine krijgt een nieuwe invulling

Volgende week, in de week van 27 februari, zal het eerste nummer van het vernieuwde stadsmagazine in de Zottegemse brievenbussen vallen. Volgens het stadsbestuur had het Stedelijk Informatieblad dat de Zottegemnaar al jaar en dag gewoon was, nood aan een update. Terwijl informeren het voornaamste doel blijft, wordt gehoopt dat de Zottegemnaar het nieuwe magazine er ook eens voor een ontspannend leesmoment bij zal nemen.

Het nummer 4 – 2022 dat in de voorbije maand december bedeeld werd, was dus de allerlaatste editie van het vroegere Stedelijk Informatieblad. Volgende week kan kennisgemaakt worden met een ‘ander’ stadsmagazine in een nieuw format. Niet alleen wordt het magazine dat zoals voorheen vier keer per jaar zal verschijnen, helemaal reclamevrij maar het krijgt ook zowel inhoudelijk als grafisch een nieuw jasje aangetrokken.

De nieuwe invulling van het magazine – naar de (nieuwe) naam ervan blijft het nog even raden – vertaalt zich in verschillende vaste, terugkerende onderdelen. In het magazine zal nog altijd informatie terug te vinden zijn over de stad, de stadsdiensten en belangrijke gebeurtenissen in Zottegem. Aparte rubrieken zijn voorzien voor mobiliteit, welzijn, gemeenteraadsbeslissingen enz. evenals een driemaandelijkse activiteitenkalender. Daarnaast zal voortaan ook in elke editie een inwoner zijn favoriete plekje in Zottegem prijsgeven, mogen vier Zottegemnaren in de burgerrondvraag hun mening kwijt over een actueel onderwerp en zal een medewerker van het lokaal bestuur een veel gestelde vraag beantwoorden. Op deze manier wil het stadsmagazine de Zottegemnaren nog beter informeren en betrekken

Het stadsmagazine krijgt ook een nieuwe naam. Nieuwsgierigen die deze al willen te weten komen vóór ze het nieuwe ‘boekje’ in handen krijgen, kunnen wel de facebook- en instagrampagina van Stad Zottegem in het oog houden want daar wordt elke dag van deze week een stukje van de cover onthuld.

NIEUW BETALEND CONTRACT

Voor de realisatie van het stadsmagazine werkte de stad van in het begin samen met de plaatselijke drukkerij De Beiaard/nv Printor, die ook instond voor de reclamewerving waarvan de inkomsten de kosten voor drukwerk en bedeling dekten zodat de uitgave van het Stedelijk Informatieblad kosteloos bleef voor de stad. Om de continuïteit te verzekeren, werd na de stopzetting van de nv Printor deze samenwerking(sformule) in 2017 overgenomen en voortgezet door Fotodat Printing uit Leeuwergem. In het voorbije jaar ging het stadsbestuur er wel mee akkoord de bedelingskosten voor de vier nummers van 2022 uit de stadskas te betalen, rekening houdend met de stijgende kosten voor papier en drukwerk ten laste van voornoemde firma. Deze samenwerkingsovereenkomst liep eind vorig jaar af en daarom werden enkele maanden geleden vijftien firma’s aangeschreven voor een prijsofferte voor de lay-out, het drukken en de bedeling van het (nieuwe) stadsmagazine. Op basis daarvan is nu een contract voor drie jaar afgesloten met ABC Drukkerij uit Ninove tegen een jaarlijkse kostprijs van 36.242 euro.