ALU – VAN DE PUTTE BVBA, van een eenmanszaak tot een sterk bloeiend bedrijf met ruim 50 medewerkers

Bedrijf zet deuren wagenwijd open voor ‘Ondernemers Oosterzele’

Ondernemers Oosterzele (02) organiseerde alweer een geslaagd netwerkevent. Leerrijk, boeiend én ontspannend. Dit keer werd een bedrijfsbezoek gebracht bij ALU – VAN DE PUTTE BVBA, Dorp 18 A, in Oosterzele. Met een onthaal in stijl van Thomas en Kris, introductie van voorzitter O2 Thomas Caesens, presentatie van zaakvoerder Bart Van De Putte, rondleiding in het opvallend kraaknette bedrijf, receptie met verzorgde dranken en culinaire hapjes (een pluim voor Delicatessen Chantal) en networking werd het een aangename kennismaking met het Oosterzeelse bedrijf ALU – VAN DE PUTTE BVBA. Oosterzeelse ondernemers (opvallend veel vrouwelijke ondernemers tekenen present) en Nuus (ex –weekblad De Beiaard) waren geïnteresseerd in het verhaal van de firma ALU – VAN DE PUTTE BVBA. Bart Van De Putte (die samen met zijn broer aan het hoofd staat van het bedrijf) zette met verve, met kennis van zaken, de diensten van de firma in de kijker.
Het bedrijf ALU – VAN DE PUTTE BVBA even voorstellen. Het verhaal start in 1971 met vader Julien Van De Putte, zeg maar een eenmanszaak. Julien kreeg al vlug het predicaat van een goede ‘stielman’. Een keiharde werker. Technisch onderlegd. Leefde voor zijn ‘stiel’ en bouwde meteen een stevige reputatie op. Als zijn zonen Bart en Jeroen in 1987 en in 1988 en later ook Willem, besluiten om eveneens hun schouders onder de zaak te zetten blijft hetzelfde bloed door de onderneming stromen. In 1992 wordt ‘Julien Van De Putte nv’ en in 2015 ‘ALU – VAN DE PUTTE BVBA’ opgericht. Het bedrijf wordt ook nog eens versterkt met broer Willem Van De Putte als freelancer en VDP+. Een nieuwe generatie betekent automatisch ook ‘moderner tijden’. Zaakvoerders Bart en Jeroen kennen de branche door en door. De Van De Putte’s doen het mega goed. Zienderogen zien ze hun droom werkelijkheid worden.
Het team bestaat momenteel uit zaakvoerders Bart en Jeroen Van De Putte, 30 arbeiders, 12 bedienden, 5 zelfstandige plaatsers, 3 zelfstandige medewerkers op bureau. ALU – VAN DE PUTTE BVBA plaatst aluminium buitenschrijnwerk en glaswerken. Van eigen productie naar plaatsen tot service na verkoop. De firma is ook actief in zonnewering/rolluiken en automatisaties. Er is veel aandacht voor comfort, veiligheid, esthetiek en duurzaamheid. Men streeft hierbij naar een optimale communicatie tussen bouwheer, architect en aannemer. ‘Brothers’ Van De Putte, ze leven voor de zaak. Van een eenmanszaak tot een sterk bloeiend bedrijf met ruim 50 medewerkers. Een succesverhaal. Tijdens de rondleiding zien we aantrekkelijke werkplekken, de condities zijn er perfect om te werken. We citeren nog even de partners: Sapa (profielen), Glorieux (beglazing), Sobinco (raambeslag), Santens (raambeslag, ventilatie, zonwering), Renson (ventilatie, zonwering), Harol (zonwering, rolluiken), Feneko (muggenramen), Eosol (muggenramen), Alinel (gestructureerde gevelbekleding), Anaf (sierpanelen), Dorma (automatische deuren), Somfy (motorisatie), NXT Door Solutions (sectionaalpoorten). Tot slot werden een aantal realisaties in beeld gebracht, knappe staaltjes van vakmanschap. ALU – VAN DE PUTTE BVBA is een toonaangevende speler geworden op de markt. Bij de fabrikant van ramen en deuren staat kwaliteit hoog in het vaandel. Honderden tevreden klanten hebben woorden van lof voor het vakmanschap, de topkwaliteit, de uitstekende dienst van verkoop. De familiale onderneming is interprovinciaal actief.
 
Onder Elkaar
 
Het netwerkevent in het bedrijf ALU – VAN DE PUTTE BVBA werd geïntroduceerd door O2 voorzitter Thomas Caesen die duidde waarvoor de vereniging ‘Ondernemers Oosterzele’ voor staat. O2 heeft de missie om de lokale handel te stimuleren en handelaars met elkaar in contact te brengen. O2 doet dat via online handelsgids. De website o2.vlaanderen is een handelsgids waar lokale handelaars, bedrijven en vrije beroepen uit Oosterzele op aanwezig zijn. O2 organiseert ook netwerkactiviteiten en opleidingen. De vereniging wil ook op regelmatige basis nieuws brengen van de lokale handel. Volg de O2 Facebook pagina. De O2 kernwaarden: ondernemend, transparant, communicatief, innoverend, energiek én actief. Het O2 magazine valt bij de Oosterzelenaars fel in de smaak,  het werd vanaf het eerste nummer in een hypermodern, eigentijds jasje gestopt, het getuigt van veel goede smaak. Knappe lay –out. De bestuursploeg, met voorzitter Thomas Caesens, Koenraad Boel, Lesly Van Den Berge, Kris Van der Eecken, Tomas De Nul en Kimberley Erauw , blikt heel tevreden terug op het networkevent in het bedrijf ALU – VAN DE PUTTE BVBA. O2 blijft ambitieus. ‘Ondernemers Oosterzele’ pakt nu uit met het concept ‘Onder Elkaar’. Kom even bij babbelen in de Sambar (22 november), Eetcafé Columbus (25 januari), Sekuurne (22 februari) en Skol (28 maart), telkens vanaf 20 u. (marcel van de vijver, foto’s danny de lobelle)