Geraardsbergen. Volgens Jeremy Snoeck (N-VA) moet er dringend worden nagedacht over ‘een nieuw gezicht’ voor Geraardsbergen, met nadruk op de sterke troeven en ‘het Vlaams karakter’ van de stad. De N-VA’er denkt daarbij aan een digitaal platform om lokale ondernemers, handelaars en de deelgemeenten in verf te zetten.
Voor Jeremy Snoeck wordt het dringend tijd om grondig te sleutelen aan het imago van de Oudenbergstad. De kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen denkt daarbij aan een digitaal platform, waar zowel de lokale ondernemers en handelaars als de deelgemeenten in de verf worden gezet. ‘Via gezamenlijke acties, kortingen en promoties kunnen de lokale ondernemers en handelaars hun zichtbaarheid vergroten en klantenbinding versterken.’
Eén van de pijlers van Jeremy Snoecks voorstel is de lancering van een digitaal platform dat niet alleen de lokale handelaars en horeca van de stadskern ondersteunt, maar ook die van de deelgemeenten extra in de verf zet: ‘Dit platform zou niet alleen een digitale etalage bieden voor lokale ondernemers, maar ook een katalysator zijn voor synergie en samenwerking.’
‘Het Centrum Management van de Stad Geraardsbergen zou het platform kunnen ondersteunen en integreren in bredere stadsinitiatieven. Grote en kleine bedrijven vestigen zich graag daar waar de economie bloeit’, dat is precies wat Jeremy Snoeck voor ogen heeft voor Geraardsbergen. De N-VA’er heeft daarbij een dynamisch platform voor ogen, waarbij de communicatie en het beheer deels door de handelaars en de ondernemers zelf gebeurt.
‘Dit platform kan een aanvulling zijn op de reeds succesvolle Startersondersteuning, door hen een grotere online zichtbaarheid te geven en hen te verbinden met gevestigde lokale bedrijven. Dit opzet moet de ondernemers en handelaars sterker met elkaar verbinden.’
‘Door innovatie en samenwerking te omarmen, kan Geraardsbergen een aantrekkelijkere stad worden voor inwoners, toeristen en ondernemers’, besluit Jeremy Snoeck. Om het idee concrete gestalte te geven, wil de N-VA’er een commissie in het leven roepen die bestaat uit lokale ondernemers, culturele organisaties en jong talent, ondersteund door externe experts.
Julien Borremans