Een lezersbrief (die werd verstuurd naar de politie in Zottegem) na een verkeers-incident in Strijpen.
“Deze ochtend om 9u32, heb ik jullie dienst verkeer opgebeld voor melding van een verkeerssituatie waar ik bijna omvergereden werd. Uw collega vroeg mij om u te mailen en jullie gaan dit verder bespreken. Ondanks de verscheidene mailingen en opvolgingen sinds de verlenging van het fietspad, ondanks 2 verkeersongevallen, wordt er niets gedaan aan deze gevaarlijke verkeerssituatie die AWV en ’t Stadsbestuur heeft gecreëerd. Zelfs tijdens de gemeenteraad van 16 september 2024, waar ik opnieuw een opvolging deed, wordt verklaard door schepen Cynthia Van Den Steen (N-VA, red.), dat er verkeersborden werden bijgeplaatst. Wat naar mijn mening, vòòr het ongeval van in april 2024 werd uitgevoerd! Evelien De Both die aan mij verbaal toegaf (eind juli-begin augustus), dat het niet een goede oplossing is, gaf toen geen krimp. Hiermee is niets opgelost, dagelijks claxonnerende wagens en het gevaar blijft.”
“Na gisteren is dit de druppel die de emmer doet overlopen! Ik ben mijn leven niet beu omdat AWV en ’t stadsbestuur zijn fouten niet wilt toegeven en vertikt om een verkeersveilig omgeving van te maken. Verkeerssituatie op dinsdag 15/10/2024 rond 17u30: Ik kwam thuis en parkeerde mij aan sint-Andriessteenweg 111, overkant van mijn woning. Ik had al een oversteek gedaan om spullen te lossen en ik wou terug oversteken naar mijn wagen voor een 2e lossing. Op dat moment kwam een donker wagen richting Meire af en deze heeft voorrang op de tegenliggers. Na ik deze liet voorbij rijden, stak ik over. Plots kreeg ik een claxon in m’n rug en toen ik me omdraaide, stond een witte wagen (vermoedelijk een golf) met zijn chauffeur portier al op mijn hoogte.”
“Vermoedelijk is deze er nog net tussen gereden vòòr de donkere wagen. Een dame met een neksteunband zat achter het stuur en deze kwam van Strijpenplein. We stonden letterlijk naast elkaar en ze uitte zelfs nog haar ongenoegen. Die besefte zelfs niet door haar manoeuvre dat ze net een ongeval had kunnen veroorzaken. Ze vertraagde niet en reed door. Ondanks mijn oplettendheid, loert het gevaar om de hoek, of hier om de paal! Dus, zolang het gevaar niet wordt opgelost – door de paal te verwijderen- en om mijn eigen veiligheid te garanderen, zal ik op mijn privégrond blijven parkeren. Zijnde vòòr mijn gevel waar ook het fietspad eindigt. Wettelijk sta ik juist geparkeerd tot mij het tegenbewijs kan aangetoond worden.”
“Aanvullend: Ondanks AWV ontkent een fietspad te hebben gebouwd op m’n grond, blijf ik ervan overtuigd dat het om privégrond gaat. Destijds kwam AWV enkel met veronderstellingen en geen feiten. AWV gaf ook toe dat er een voortuin is en er geen akte van onteigening werd gevonden. En neen, het is niet aan mij om dit te bewijzen daar de bewijslasten in hun diensten gearchiveerd liggen Waarom ik dit ook neerschrijf, is omdat Fietsenbond een nultolerantie t.o.v. voetpad en fietspad parkeren wenst. En volgens akte en kadasterplan staat ik op privégrond. Moest men mij ooit een boete uitschrijven voor verkeerd parkeren, zal ik deze betwisten en zal dan een rechter over beslissen. Ik wil klacht indienen voor de nalatigheid inzake de gevaarlijke verkeerssituatie ter hoogte van Sint-Andriessteenweg 118-120 te Strijpen. Ik blijf het verder opvolgen tot veiligheid wel een prioriteit krijgt.”
Naam bekend bij de redactie