Doe je aankopen in Oosterzele, je vindt van alles in Oosterzele
In bib Scheldewindeke hebben schepen van lokale economie en toekomstig burgemeester Orville Cottenie en ambtenaar lokale economie Sylvianne De Sutter met veel enthousiasme de eindejaaractie voorgesteld, die door het lokaal bestuur Oosterzele georganiseerd wordt van 1 december 2024 tot 15 januari 2025. Schepen Orville Cottenie hield een vurig pleidooi om lokaal te kopen en had veel waardering voor de inzet van Sylvianne De Sutter, een rots in de branding, zei hij. ‘Samen met lokale handelaars en marktkramers van de wekelijkse markt willen we inwoners aanmoedigen om hun kerst- en nieuwjaar aankopen bij onze lokale winkels te doen en het veelzijdig aanbod te laten ontdekken’, speechte schepen Orville Cottenie. Verheugend, ook op deze editie doen marktkramers mee. De vorige edities kenden een mooi succes, en ook dit keer hoopt men dat er veel Oosterzelenaars gaan deelnemen aan de eindejaaractie. Op de vorige edities kon men uit de gedeponeerde spaarkaarten opmaken dat er ook tal van mensen uit andere gemeenten komen shoppen in Oosterzele. Doe mee en win! De hoofdprijs is een Oh- bon van 150 euro, verder zijn er bonnen van 100 euro, 75 euro en zevenmaal 25 euro te winnen. De volle spaarkaarten kunnen gedeponeerd worden in een bus aan bib Scheldewindeke. Eind januari 2025 worden de winnaars van de Oh – bonnen geproclameerd.
Met de eindejaaractie wil men de lokale handel stimuleren en de Oosterzelenaars attent maken op het mooie aanbod van winkels, ondernemingen, marktkramers en hen aanmoedigen om lokaal te kopen. Er zijn dit keer een paar nieuwigheden. Er zijn enkele aanpassingen om het de klanten nog comfortabeler te maken. Voortaan zijn 3 stempels voldoende voor een volle spaarkaart (in plaats van vier). Je krijgt ook een stempel bij elke aankoop vanaf 5 euro (voorheen 10 euro). Als dat geen goed nieuws is. Let wel: per bezoek kan slechts één stempel worden ontvangen, ongeacht het totaalbedrag. Voor deze editie krijgen de marktkramers van Scheldewindeke en Gijzenzele ook de kans om deel te nemen. De prijzenpot bestaat uit Oh -bonnen, geschonken door de gemeente, de cadeaubon kan besteed worden bij meer dan 70 ondernemingen in Oosterzele’, verduidelijkt schepen Orville Cottenie. De eindejaaractie wordt in de kijker gezet via verschillende gemeentelijke kanalen. De deelnemende ondernemingen zal je herkennen aan de speciaal ontworpen affiche in hun etalage.
Haal het beste uit Oosterzele
De Oh-bon, gelanceerd in 2021, wordt steeds populairder. Klanten kunnen de bon gebruiken bij een steeds groter aantal lokale handelaars. Ondernemers die nog niet zijn aangesloten en interesse hebben sturen een mailtje naar economie@oosterzele.be. Alle info op www.oh-bon.be. Doe je aankopen in Oosterzele. Je vindt werkelijk alles in Oosterzele. Breng een bezoek aan de 50 deelnemende handelszaken. Met de eindejaaractie wil men de kracht, de dynamiek, creativiteit van Oosterzeelse handelszaken en marktkramers aantonen én dat ze mee zijn met de tijdsgeest. Ze doen er alles aan om je op je wenken te bedienen. Oosterzele, jouw bereikbare gezellige bestemming. Ontdek het ruime gevarieerde aanbod. Grijp je kans. De eindejaaractie is er om nu al aan cadeaus en zoveel meer te denken. December en januari betekenen geschenkentijd. Je vindt bij de deelnemende handelaars zoveel objecten die stuk voor stuk smeken om in (cadeau)verpakking van eigenaar te wisselen. Je vindt in de winkels en op de markt zoveel, te veel om op te sommen. De Oosterzeelse handelaars, winkels en marktkramers hebben alvast wat je nodig hebt, verrassende en betaalbare producten. Oosterzele wil de lokale economie levendig houden. Beantwoordt de oproep: koop lokaal, winkel-hier, koop lokaal ook digitaal. Alle deelnemers doen een bijzondere inspanning om hun producten en diensten aan te bieden. Het doel van de eindejaaractie is om alle handelaars van Oosterzele zoveel mogelijk te bundelen en de bevolking te sensibiliseren om hun inkopen lokaal te doen. Veel winkelplezier. En wie weet, win jij wel een van de waardevolle Oh- bonnen. Lokaal kopen is goed voor de toekomst van de gemeente. Denk er aan dat de groot distributie zowel digitaal als fysieke distributiecentra er nooit zullen in slagen om zo dicht bij de burger te staan en om een groot deel van het PR – budget beschikbaar te stellen van de initiatieven van lokale organisaties. Blijf de lokale handelaars steunen. (marcel van de vijver, foto’s danny de lobelle);