Meldpunt stad Zottegem hapert: “Pijnlijk met mond vol over centraal staan van communicatie naar de burger”

Het meldpunt van de stad Zottegem waarmee je als inwoner meldingen kan maken genre een put in het wegdek, omgewaaide bomen of sluikstorten hapert. Zo blijkt uit de ervaring van Vlaams Belang gemeenteraadslid Stijn De Brucyker die er zijn ongenoegen over uit: “Wanneer je als meerderheid in de beleidsverklaring de mond vol hebt over “communicatie naar de burger staat centraal” en “de interne communicatie versterken”, dan is dit dossier een pijnlijke zaak”

“Ik heb op 15 februari een probleem gemeld van diverse losliggende stenen vlakbij een riooldeksel op een voetpad in Sint-Maria-Oudenhove. Vlakbij is een bushalte en voetgangers riskeren hun voet om te slaan of om te vallen”, doet raadslid Stijn De Bruycker zijn verhaal. “Op 17 februari heb ik een ontvangstmelding gekregen van de technische dienst met een dossiernummer en dan heb ik bewust enkele weken gewacht om de bevoegde dienst de tijd te geven om dit in hun planning te steken en te laten uitvoeren. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat problemen van die aard daags nadien opgelost zijn. Op 14 maart heb ik een herinnering gestuurd naar de technische dienst met de vraag of er reeds zicht was op een datum van uitvoering en op 20 maart heb ik een mail verstuurd naar de bevoegde schepen met verzoek tot inlichtingen.  Tot op heden  – en 6 weken later – allemaal zonder reactie. Wanneer je als meerderheid in de beleidsverklaring de mond vol hebt over “communicatie naar de burger staat centraal” en “de interne communicatie versterken”, dan is dit dossier wel een pijnlijke zaak, natuurlijk. Uiteraard is zo’n manier van werken niet wenselijk.  Als oppositiepartij is het onze taak bepaalde zaken aan te kaarten vanuit het algemeen belang, maar ik maak me vooral zorgen voor onze inwoners wanner ze iets melden via dit meldpunt. We gaan het functioneren van het meldpunt intern aankaarten, want de Zottegemnaar mag niet de dupe zijn van deze manier van werken.”