Open VLD Zottegem wil met zijn nieuwe campagne ‘Kies bewust, Koop lokaal’ de aandacht vestigen op de meerwaarde van winkelhieren. De campagne werd vandaag afgetrapt naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant 2020’ op zaterdag 3 en zondag 4 oktober.
“Bewust kiezen om lokaal te winkelen is goed voor onze plaatselijke economie, onze werkgelegenheid en ons milieu”, legt gemeenteraadslid Sven Mornie uit. “Open Vld Zottegem promoot zo meer dan ooit het winkelen bij je favoriete, lokale winkels in je vertrouwde winkelstraat. Open Vld Zottegem roept dan ook alle Zottegemnaren op om (terug) bij zijn/haar favoriete handelaar(s) te winkelen. De handelaars hebben ons vandaag meer dan nodig! Open Vld Zottegem steekt op deze manier de middenstand in het centrum én ook in de deelgemeenten een hart onder de riem.”
“Het belangrijkste doel van de campagne is om zoveel mogelijk mensen naar Zottegem te krijgen om te shoppen en daarnaast iets lekker te eten of te drinken kortom om te genieten. Traditiegetrouw bedanken de handelaars hun klanten tijdens het “Weekend van de Klant” met een kleine attentie. Wel nu is het onze beurt om onze lokale handelaars in de bloemetjes te zetten. Het grootste cadeau dat wij onze handelaars kunnen geven is een bezoekje brengen aan de winkel en naar huis gaan met een mooi gevulde winkeltas.”