Iedereen kent ondertussen de campagne ‘11miljoenBelgen, 11miljoenredenen’ van de federale overheid. Deze roept alle Belgen op om zich aan de coronamaatregelen te houden.
Om alle Mellenaars een hart onder de riem te steken tijdens deze moeilijke eindejaarsperiode ontwikkelde de gemeente een eigen lokale Facebookcampagne waar burgemeester Dirk De Maeseneer de spits afbijt als koersliefhebber. In plaats van te verwijzen naar ‘11miljoenBelgen, 11miljoenredenen’, gebruikt de gemeente ‘11duizendMellenaars, 11duizendredenen’ omdat Melle net iets meer dan 11.000 inwoners telt.
“Om onze inwoners nog meer te motiveren de coronaregels vol te houden, ontwikkelden we een eigen lokale campagne met actieve Mellenaars. Dit maakt het extra concreet en geeft goede moed.”
Quote burgemeester Dirk De Maeseneer.
De campagne speelt zich af op Facebook. Elke week worden 1 of 2 korte filmpjes gepost waarin ge ëngageerde Mellenaars hun reden geven om het vol te houden. Het eerste filmpje, waarin de burgemeester zijn reden bekendmaakt, werd dinsdag 7/12/2020 online gezet en is sindsdien meer 3500 keer bekeken.
“Wij willen op deze manier de federale campagne nog meer kracht bijzetten. Als deze Mellenaars een goede reden hebben om het vol te houden, dan inspireert dit andere inwoners. Deze campagne kadert binnen een groter geheel, zo plannen we bijvoorbeeld nog een kaartjesacties met kleurtekeningen van Melse schoolkinderen.”
Quote Lieselot Bleyenberg, schepen van communicatie
De campagne loopt tot het einde van de kerstvakantie. In de Facebookposts roept Melle haar inwoners op om zelf ook eigen redenen te posten. Hoe meer inspiratie, hoe beter! Ben je nieuwsgierig? Volg dan zeker de facebookpagina van de gemeente: www.facebook.com/gemeentemelle.