“Met Gedichtendag gaat traditiegetrouw de Po ëzieweek van start.
Als school doen we natuurlijk mee!
Po ëzie laat leerlingen zien dat je taal op verschillende manieren in kunt zetten. In po ëzie kun je experimenteren met de taal, zoek je naar woorden of laat je juist delen weg. Leerlingen die gedichten schrijven, zullen ontdekken hoeveel ze kunnen zeggen met weinig woorden, of juist met andere woorden dan ze gewend zijn. Ze gaan spelen met taal en zich op een andere manier uitdrukken en kunnen hier, doordat er andere regels gelden voor het schrijven van po ëzie dan voor een zakelijke tekst, gevoelens en emoties in kwijt.
In onze kleuterklassen bezorgde Juf Mieke (zorgleerkracht) aan elke kleuterklas een mooi gedichtje alsook een verwerking erbij.
Daar konden de juffen mee aan de slag en maakten er een hele leuke dag van, vol po ëzie.
In het lager onderwijs gebeurde er ook in elke klas een speciale activiteit rond gedichten. Zo deden ze in het 6de leerjaar aan raampo ëzie. Ze schilderden een gedicht op het raam van de refter, ze schreven zelf gedichtjes en plaatsten dit onder de ruitenwissers van de auto’s in de straat,…
Een dag om niet vlug te vergeten!” vertelde juf Sarah