Straatmarkering fietsstraat

Erpe-Mere zet in op verkeersveiligheid

In uitvoering van het nieuwe Mobiliteitsplan wordt de verkeerscirculatie in enkele straten in Erpe-Mere aangepast vanaf 1 oktober 2023. In een aantal straten wordt eenrichtingsverkeer ingevoerd en er komen enkele nieuwe fietsstraten.

In volgende straten wordt eenrichtingsverkeer ingevoerd:

Dreef (rijrichting van Kerkveldstraat naar Kleine Steenstraat).
Het gedeelte vanaf de parking van de apotheker tot aan de Steenstraat blijft dubbele richting.
Frankrot (rijrichting van Hollestraat naar Aaigemdorp).

Het gedeelte vanaf het kerkhof tot Aaigemdorp blijft in dubbele richting.
Hagenstraat (rijrichting van Steenstraat naar Ommegangstraat).
Kleine Ommegangweg (rijrichting van Dorpsstraat naar Lange Ommegangstraat)

Het gedeelte vanaf Dorpsstraat tot het kruispunt met de Duinaartweg/Grote Zadelweg blijft dubbel richting.
Meredorp tussen Patronaatstraat en kruispunt Kerkveldstraat/Kleine Steenstraat (rijrichting van Nieuwstraat naar Meredorp)
Zadelweg (rijrichting van Oudenaardsesteenweg naar Lindekouter).
Het voorste deel met bewoning (huisnrs 1 – 2 – 3 – 4 – 4A – 6 – 8) blijft in dubbele richting.

Er komen enkele nieuwe fietsstraten zoals de Dreef – Kleine Ommegangweg- Zadelweg en Grote Zadelweg

 

Mere-centrum wordt een fietszone in volgende straten: Nieuwstraat, Patronaatstraat, Meredorp, Kloosterstraat (tot voorbij kruispunt met Vijverstraat), Vijverstraat (tussen Kloosterstraat en Bergstraat) en Sint-Bavoweg.
“In uitvoering van het nieuwe Mobiliteitsplan – waar veel onderzoek en participatie van de bevolking aan vooraf ging – werd er beslist om de verkeerscirculatie in enkele straten aan te passen vanaf
1 oktober 2023. In Erpe-Mere is er geen circulatieplan, maar wel maatregelen die de verkeersveiligheid moeten verhogen! Deze maatregelen komen er niet alleen om de verkeersveiligheid te verhogen, ze nodigen ook uit om maximaal de auto in te ruilen voor de fiets,” aldus Marleen Lambrecht, schepen voor mobiliteit.