Fiberklaar roept op om vragen en klachten zo snel mogelijk te melden

Geraardsbergen. Vorige week liet schepen Veerle Mertens verstaan dat de werken van Fiberklaar werden stilgelegd omdat de werven die reeds werden opgestart eerst deftig moeten worden afgewerkt. Fiberklaar roept de bewoners op om contact op te nemen met de helpdesk in geval van vragen of ontevredenheid.

‘In Geraardsbergen zijn ze op een aantal plaatsen aan het werken. Er is een ganse waslijst aan problemen die ze moeten oplossen. De laatste weken hebben we heel wat discussies gehad met Fiberklaar om een aantal zaken in orde te brengen’, liet Veerle Mertens, schepen van Openbare Werken, duidelijk verstaan. ‘Concreet betekent dit dat de werven die reeds opgestart werden, eerst deftig moeten worden afgewerkt, vooraleer er nieuwe werven worden opgestart.’

Fiberklaar laat via een schriftelijke reactie weten dat ze de opmerkingen van de stad Geraardsbergen heeft ontvangen en dat ze al aan de slag zijn om de gebreken weg te werken. ‘Naar onze inschatting zal het grootste deel van de herstellingen uitgevoerd zijn voor het bouwverlof.’

‘We roepen bewoners op om contact op te nemen met onze helpdesk in geval van vragen of ontevredenheid. Dat geeft ons de mogelijkheid om eventuele klachten nauw op te volgen samen met de aannemer in kwestie. Verder blijven we inzetten op regelmatige, proactieve kwaliteitscontroles’, vult Fiberklaar nog aan.

‘Wij werken daarbij in nauw overleg met de steden en gemeenten, die onze partners zijn bij de uitrol van glasvezel. Ook in Geraardsbergen hebben regelmatig overleg met de stadsdiensten en onderhouden we een goede relatie.’

Voor meer info:  https://www.fiberklaar.be/nl/

Julien Borremans

Lees ook:

Het regent klachten over Fiberklaar: ‘Eerst moeten de werven deftig worden afgewerkt voor er nieuwe worden opgestart.’